Bárdosi József művészettörténész

… „Sok fotóművész nem tud elszakadni a valóság külső formáitól, struktúráitól. A makro-fotó szinte kínálja a lehetőséget a megszokott újra értelmezésére. Lehotka él ezzel a lehetőséggel anélkül, hogy személyisége alá rendelődnék a technikának. Ötletekben gazdag alkotó.

Művei igen festményszerűek, különösen a Forgószél című alkotása, amely Kokas Ignác műveihez hasonló. Más képei az ecsetnyéllel, festőkéssel, vagy hengerrel megmunkált felületre emlékeztetnek. Néhány alkotásán „tájképszerű" kompozícióra ismerhetünk rá. Mindig a festőiség dominál.

Ezek a művek bebizonyították, hogy a fotóművésznek nem elég elkattintani a gépet, nem elég technikai eszközökkel manipulálni a képet és azt, hogy a fotó kiléphet a dokumentumszerűségből. A szín, a fény és a nagyító lehet „ecset” a művész kezében. Kepes György után íme egy újabb lehetőség.” …

Vác, 1987.